Πότε θα καταλάβεται αν το αμάξι σας θέλει ζυγοστάθμιση;

Άν δόνηται το τιμόνι σε ορισμένες ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.
Άν υπάρχουν δονήσεις στο κάθισμα ή σανίδα σε ορισμένες ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.
Άν υπάρχουν οδοντοτές ή κοίλες  φθορές στα ελαστικά

10 λεπτά

Γιατί πρέπει να κάνουμε ζυγοστάθμιση

  • Εξαφανιζουμε τους κραδασμους(τρεμουλο στο τιμονι και στην καροτσα του οχηματος)
  • Προστατευουμε τα ελαστικα μας απο γρηγορη και ανομοιογενη φθορα του πελματος.
  • Προστατευουμε το μπροστινο συστημα απο προωρες φθορες(αναρτηση,ρουλεμαν και συστημα τιμονιου)

Όταν τα ελαστικά δεν είναι ζυγοσταθμισμένα προκαλούν κραδασμούς όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ορισμένες ταχύτητες. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την πρόωρη, ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών καθώς και άσκοπη φθορά στο σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου. Σιγουρευτείτε ότι τα ελαστικά ζυγοσταθμίζονται όταν πρόκειται να τοποθετηθούν στο όχημα για πρώτη φορά ή όταν επανατοποθετούνται μετά από επισκευή. Η ζυγοστάθμιση των ελαστικών θα πρέπει να ελέγχεται μόλις παρουσιαστεί φαινόμενο κραδασμών.

Ο καλύτερος τρόπος για να εξηγήσουμε την ζυγοστάθμιση είναι να ξεκινήσουμε καταρχήν εξηγώντας τι είναι η έλλειψη ισορροπίας (στάθμισης). Όταν ένα ελαστικό τοποθετείται σε ένα τροχό, δύο περίπου τέλειες μονάδες ενώνονται για να αποτελέσουν μία διάταξη. Οι πιθανότητες  να έχει αυτή η διάταξη την απολύτως ακριβή κατανομή βάρους γύρω από τα κυκλικά και πλευρικά κέντρα είναι σχεδόν αδύνατο.

Συνήθως οι τροχοί παρουσιάζουν δύο τύπους ανισορροπίας: στατική ανισορροπία και δυναμική ανισορροπία.

Στατική ανισορροπία: προκαλείται όταν υπάρχει ένα βαρύ ή ελαφρύ σημείο στο ελαστικό. Σε αυτή την περίπτωση κύλιση του ελαστικού δεν είναι ομαλή και το ελαστικό μαζί με τον τροχό μπορεί να παρουσιάζουν μία κίνηση πάνω-κάτω.

Δυναμική ανισορροπία: συμβαίνει όταν υπάρχει άνισο βάρος σε μία ή και τις δύο πλευρές της κατά πλάτους κεντρικής γραμμής της διάταξης ελαστικού/ τροχού. Η δυναμική ανισορροπία μπορεί να προκαλέσει πλευρική ταλάντωση ή τρέμουλο του τροχού.

Οι περισσότερες διατάξεις παρουσιάζουν και τους δύο τύπους ανισορροπίας και απαιτούν δυναμική ζυγοστάθμιση για να δημιουργηθεί ίση κατανομή βάρους. Για να ζυγοσταθμιστεί ο τροχός, ο τεχνικός το τοποθετεί σε μηχανής ζυγοστάθμισης η οποία στρέφει τον τροχό για να εντοπίσει τα βαρύτερα σημεία της διάταξης. Έπειτα η μηχανή  καθοδηγεί τον τεχνικό στα σημεία όπου πρέπει να τοποθετήσει αντίβαρο στην επιφάνεια της ζάντας για να αντισταθμίσει την ανισορροπία βάρους.